De podwalk-app bij de NTR-hitserie Het verhaal van Nederland is in de prijzen gevallen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA). De app wint in de categorie Content een Gouden DIA. De DIA’s zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers.
In de podwalks-app vind je 10 gps-gestuurde audiotours die je de verhalen van de televisieserie Het verhaal van Nederland op locatie laten beleven. In deze wandelingen neemt Daan Schuurmans de gebruiker op locatie mee op reis door de geschiedenis. Van de IJstijd tot en met de Tweede Wereldoorlog. Aan de hand van gebouwen, monumenten en andere sporen in het landschap vertelt hij wat er is gebeurd op de plek waar de gebruiker op dat moment staat.
‘Deze wandel-app stimuleert Nederland om eropuit te gaan. Een heel mooie en vernieuwende manier om de geschiedenis dichterbij en tot leven te brengen. De manier waarop mobieltjes worden gebruikt – namelijk door ze juist in je zak te laten – zorgt voor een optimale omgevingsbeleving en is waanzinnig goed gelukt: in feite het hoorspel re-invented’, aldus de DIA-vakjury .
Ingrid Walschots, format developer & eindredacteur NTR: ‘We waren al vereerd met de nominatie en zijn er blij met de winst. De erkenning voor een nieuw digitaal format dat aansluit bij de behoefte van Nederlanders, voelt goed. Podwalkers zijn actief bezig en leren tegelijkertijd iets nieuws. Het stopt hier niet, we zijn inmiddels bezig met de ontwikkeling van nieuwe ideeën binnen het podwalk format’.
De podwalk-app Het verhaal van Nederland is mede mogelijk gemaakt door NPO Innovatie, en is ontwikkeld door Digital Agency Elements.
Het verhaal van Nederland is geproduceerd door Tuvalu Media & Pupkin Film in coproductie met de NTR.
Ga voor meer informatie over de Het verhaal van Nederland-podwalks naar hetverhaalvannederland.nl