Page 33 - jvs2014
P. 33
Programmering Kunst & Cultuur 2014
Voorwoord 1
Verslag Raad van Toezicht 2
Code Goed Bestuur
en Integriteit
Publieke omroep 3
Directieverslag 5
Prijzen 13
Programmering 2014
Informatie 17 Educatie 21 Geschiedenis 26 Kunst & Cultuur 30 Jeugd & Schooltv 36 Diversiteit 44
Organogram 48
Hollands Hoop en A’dam-E.V.A.
Op 27 september gaat de serie Hollands Hoop van start, met Marcel Hensema en Kim van Kooten in de hoofdrollen. Hensema speelt een forensisch psychiater die met zijn gezin naar het Groningse platteland verhuist. Daar blijkt het boerenbedrijf een front voor een criminele organisatie. De psychiater rolt langzaam in een carrière als drugshandelaar. Na de eerste aflevering wint de serie, geschreven door Franky Ribbens en geregisseerd door Dana Nechushtan, meteen al een Gouden Kalf voor beste TV-drama. Ook pers en publiek weten de serie zeer te waarderen, wat de weg baant voor een vervolg. Tijdens de uitzendperiode zorgt een actieve Facebookcampagne voor extra aandacht. Elke week zijn er filmpjes achter de schermen te zien, gemaakt door cast en crew zelf.
In november komt het langverwachte vervolg op de serie A’dam-E.V.A., over de turbulente liefdesgeschiedenis van twee jonge mensen in Amsterdam. Het vertrouwen in de serie is groot.
Al voordat de tweede serie van start gaat, wordt bekend dat er ook een derde seizoen zal komen. Serie 2 maakt de verwachtingen, in termen van kijkcijfers en waardering, meer dan waar.
Bij de serie is sinds 2011 een speciale Facebook- pagina in het leven geroepen. Deze pagina heeft ondertussen al 22.924 fans.
Daarnaast kent de serie ook een speciale ‘making of’ FB-pagina. Deze pagina is door de makers in het leven geroepen om de meer betrokken en actieve fans te bedienen. Via deze ‘making of’ FB-pagina worden veelal oproepen gedaan voor figuratie of props, of er worden speciale achter-de-schermenfilmpjes van de cast gepost. Rond Valentijnsdag is er een speciale socialmedia-campagne. Op 1.600 plekken in Nederland worden spiegels beplakt met stickers waarop iedereen wordt opge- roepen een foto van zichzelf voor de spiegel te maken en deze via een app te uploaden met de hashtag #IkKanBlijvenKijkenNaarJou, met kans op diverse prijzen.
Crowdsourcing leaders A’DAM & E.V.A. II
A’DAM & E.V.A. II had iedere week een nieuwe leader, aangepast aan het thema van de aflevering. De leaders zijn met behulp van fans en het publiek tot stand gekomen (crowdsourcing). Het publiek werd opgeroepen per thema video’s in te sturen: denk aan thema’s als baby’s, sport en spel en verhuizen. In totaal waren 121 x 8 = 968 video’s nodig voor de leaders.
Door op de hoofdstuknaam te klikken, gaat u direct naar het bewuste hoofdstuk
32