Page 32 - jvs2014
P. 32

Voorwoord 1
Verslag Raad van Toezicht 2
Code Goed Bestuur
en Integriteit
Publieke omroep 3
Directieverslag 5
Prijzen 13
Programmering 2014
Informatie 17 Educatie 21 Geschiedenis 26 Kunst & Cultuur 30 Jeugd & Schooltv 36 Diversiteit 44
Organogram 48
opnieuw garant voor een zeer divers aanbod. Van De Nationale Opera tot Pinkpop, van Go Short (korte film) tot North Sea Jazz. De vertaling naar programmering vindt vaak cross- en multi- mediaal plaats. Het door de NTR onderhouden digitale themakanaal NPO Cultura bewijst hierbij telkens zijn waarde als platform voor verdieping in de vorm van bijzonder archiefmateriaal of extra lange live-uitzendingen.
Enkele programmatische hoogtepunten uit 2014:
MetMichiel best beluisterd
NTR-dj Michiel Veenstra verhuist vanaf 6 januari van de avond (20-22 uur) naar de ochtend (10-12 uur) op NPO 3FM. De overstap pakt goed uit. Zijn programma MetMichiel groeit al snel uit tot het best beluisterde programma van de popzender, zo blijkt uit de luistercijfers over de eerste maanden van 2014.
Eindredacteur Loïs de Jong is blij met de cijfers: “De ochtend is traditioneel al een goed beluisterd tijdstip. Maar dat we nu overall marktleider Radio 538 voorbij gaan in de
beluistering, mag toch wel een mooie prestatie genoemd worden. Alle reden om door te gaan op de ingeslagen weg.” In januari is de geheel vernieuwde site van www.metmichiel.nl online gegaan. Met o.a. Listomania en regelmatig specials over popmuziek.
Leve de Volksopera!
In drie afleveringen op NPO 2 zien we hoe buurtbewoners van de Utrechtse volkswijk Ondiep uitgroeien tot echte operasterren. Onder begeleiding van mezzosopraan Tania Kross en het Groot Omroepkoor bereiden zij zich voor op een eigen opera, gebaseerd op een speciaal voor de wijk geschreven libretto op de wijs van bekende operaklassiekers. Ondiep kampt met een negatief imago, onder andere door de rellen uit 2007, terwijl opera vaak het etiket ‘elitair’ opgeplakt krijgt. Het programma Leve de Volksopera! rekent met beide vooroordelen op een speelse manier af en bereikt met een gemiddeld kijkcijfer van 221.000 een veel grotere doelgroep dan de kijkers en luisteraars van onze traditionele operaprogramma’s.
31
Programmering Kunst & Cultuur 2014
Door op de hoofdstuknaam te klikken, gaat u direct naar het bewuste hoofdstuk


































































































   30   31   32   33   34