Page 11 - NTR Jaarverslag 2015
P. 11

Jaarverslag 2015
Voorwoord 2
Verslag raad van toezicht 3
Code goed bestuur
en integriteit
Publieke omroep 4
Directieverslag 6
Prijzen 16
Programmering 2015
Informatie 20 Geschiedenis 22 Educatie 25 Diversiteit 28 Kunst & Cultuur 32 Jeugd & Schooltv 35
Organogram 42
Kennis
Ook in 2015 hebben mensen kennis nodig om te kunnen meepraten, meedoen en meebeslissen. De NTR rekent het tot haar hoofdtaak om mensen op weg te helpen bij het verkrijgen van deze kennis. Dat kan kennis zijn over voeding en gezondheid, geschiedenis, onze leefomgeving, andere culturen, politiek, kunst en cultuur en nog veel meer.
Een belangrijke rol binnen het kennisaanbod van de NTR dit jaar is weggelegd voor wetenschap en geschiedenis.
Met ons ruime aanbod laten we zien welke invloed wetenschap op het dagelijks leven heeft (De Kennis van Nu) en waarom het belangrijk én leuk is om te weten in welke historische context we ons bevinden (Andere Tijden, Verborgen Verleden, Hier zijn de Van Rossems). Het vergaren van kennis is niet alleen nuttig maar ook leuk, mits die op de juiste manier wordt aangeboden. Omdat onze makers weten hoe dat moet, zijn we in staat met onze programma’s een breed publiek te bereiken. Daarom beperken we ons op televisie niet alleen tot NPO 2, de informatiezender, maar zijn we ook te zien op NPO 3, gericht op jeugd en jongeren, en op NPO 1, de zender voor het grote publiek.
Behalve op televisie is ons aanbod natuurlijk ook terug te vinden op de radio en -steeds meer- op de computer, tablet en smartphone.
Innovatie en Internet
NTR start in 2015 met de voorbereiding van de afdeling Internet en Innovatie (I&I) om meer ruimte
Directieverslag 2015
te bieden aan onderzoek, experimenten en cross- mediaal produceren. NTR moet haar gebruikers volgen in het digitale domein. Naast, voor, boven, op en onder onze klassieke mediaproducties, moeten wij door middel van innovatief ondernemerschap via trial and error, gaan uitvinden hoe wij met onze content aansluiting blijven vinden met alle groepen in de maatschappij.
In 2015 konden NTR medewerkers voor de derde keer deelnemen aan de NTR Challenge. Dit is een interne innovatie-aanmoedigingsprijs waarbij iedereen bij de NTR de mogelijkheid krijgt innovatieve concepten in te dienen.
Door op de hoofdstuknaam te klikken, gaat u direct naar het bewuste hoofdstuk
NTR Challenge 2015
11


































































































   9   10   11   12   13